Retourneren of Ruilen
Ruilen?
Is uw bestelling toch niet helemaal naar wens en wilt u ruilen voor een ander product, dan adviseren we om een nieuwe bestelling te plaatsen voor dat andere product. Voor het product dat u terug stuurt, ontvangt u het volledige aankoopbedrag terug. Op deze manier heeft u het juiste artikel zo snel mogelijk huis en voorkomt u bovendien dat dat product tussentijds uitverkocht raakt!
Retourneren?
Mocht uw bestelling u toch niet helemaal bevallen dan kunt u uw bestelling als consument uiteraard probleemloos aan ons retourneren. Hieraan zijn echter wel enkele voorwaarden verbonden die u op deze pagina kunt nalezen.
Volg deze stappen:
Stap 1: Meld uw retour aan
Retour aanvragen
Let op:
De retourkosten zijn voor eigen rekening. U bent zelf verantwoordelijk voor een veilige verzending van uw retourpakket*.
Stap 2: Verpak uw retour
Verpak het artikel in de originele verpakking en plaats het in de doos of envelop waarin u de bestelling van ons ontving. Heeft u deze niet meer? Gebruik dan in ieder geval altijd een degelijke verzendverpakking om schade aan de artikelen te voorkomen. Streep eventuele oude adreslabels en barcodes door of plak ze af.
Belangrijk:
Gebruik altijd een verzendverpakking. Plak nooit een verzendlabel, plakband of tape direct op het artikel of de productverpakking, zodat het artikel netjes en verkoopbaar blijft. Is het artikel na retournering toch beschadigd? Dan kan het artikel minder waard zijn. Deze waardevermindering kunnen we doorberekenen.
Stap 3: Verstuur uw pakket
U kunt zelf kiezen welke vervoerder u wilt gebruiken, bijvoorbeeld PostNL of DHL. Uw pakket vooraf online frankeren is veelal goedkoper dan aan de balie en via partijen als www.goedkooppakket.nl kunnen de verzendkosten nog lager zijn. Wij adviseren u te kiezen voor een verzendmethode met traceercode. Lever uw pakket in en bewaar de traceercode of het verzendbewijsje van uw retourpakket goed.
Stap 4: Ontvang uw geld terug
Zodra we uw retour hebben ontvangen, ontvangt u hiervan een bevestiging per e-mail. Vervolgens storten we uw aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug op uw rekening. Indien u koos voor betaling achteraf, komt de betaalverplichting automatisch te vervallen.
Opmerkingen
Uitzonderingen op het recht van retour
Enkele productsoorten zijn uitgesloten van retournering als de verpakking geopend is. Dit gaat om 1) verbruiksproducten die na gebruik niet opnieuw te gebruiken zijn, zoals screenprotectors 2) producten die om hygiënische redenen niet retour gezonden kunnen worden, zoals oordopjes en koptelefoons en 3) voor u gepersonaliseerde, aangepaste of op maat gemaakte producten. Ook kosten van optionele diensten die bij levering worden uitgevoerd, zoals avondlevering, kunnen na uitvoering niet meer terugbetaald worden. Neem bij twijfel of uw product is uitgesloten vóór u retour stuurt contact op met onze klantenservice.
Zakelijke bestellingen
Een zakelijke bestelling valt niet onder het consumentenrecht. Het is daardoor niet altijd mogelijk uw bestelling te retourneren zonder vooraf verleende toestemming. Indien u een zakelijke bestelling wilt retourneren, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
*Kosten Retourzending
Wij verzorgen een gratis retourzending indien één van onderstaande situaties van toepassing is. Neem in dit geval direct contact op met onze klantenservice zodat wij u kunnen assisteren. Stuur niet uit eigen beweging retour: eventuele kosten die u zonder overleg maakt, kunnen niet worden vergoed.
- U heeft een ander product ontvangen dan u had besteld
- U heeft een defect of beschadigd product ontvangen
- U heeft een product ontvangen dat aantoonbaar afwijkt van de productinformatie
Vragen?
Heeft u een vraag over ruilen of retourneren die op deze pagina nog niet beantwoord werd? Aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice.